Grundlovsændring – der mangler sovs til

For snart 8 måneder siden kom det frem, at vi skulle stemme om ligestilling i kongehuset, samtidig med det kommende valg til EU-parlamentet. Jeg tænkte den gang, at (grundlovsændrings-)foreslaget formentligt ville glide fint igennem, men det bliver måske ikke så nemt. Personligt er jeg kritisk overfor forslaget på baggrund af, at det netop er en grundlovsændring. Grundlovsændringer forekommer ikke særligt ofte og der er vigtigere ting, efter min mening, der kunne sættes til afstemning. Skal vi overhovedet have et grundlovssikret kongehus? Skal vi have en statskirke? og andre elementer.

Konen og jeg stemmer begge nej/blankt til en uambitiøs grundlovsændring. Der mangler sovs til, kartofler er ikke engang kommet på bordet og bøffen er endnu ikke stegt. Jeg sidder og kigger på en tallerken prydet med et uvasket rucola-blad. Jeg vil ikke vente et “par generationer” til næste grundlovsændring! Jeg vil ikke have et uvasket rucola-blad!

Læs den: Grundloven

~ af sorensvendsen på maj 30, 2009.

Skriv et svar

 
